OBS Studio 23.0 の新機能
このページは OBS Studio 23.0: New NVENC, Twitch/Mixer integration, and more! Thread with more detials to follow. を元に作成しています。
一部ニュアンスは元ページと異なる場合があります。
パッチノート翻訳:
obsjp.hateblo.jp
新機能
サービス統合
Twitch / Mixerアカウントをリンクできるようになりました。これにより,ストリームキーが設定され,ドッキング可能なチャットボックスが表示されます。 Twitchユーザーには,自分のストリームを管理するための追加のドックもあります。 より多くのサービスがもうすぐ!
この機能は今のところWindows専用ですが,Mac / Linuxのサポートは間もなく開始される予定です。
You can now link your Twitch/Mixer account, which sets your stream key and gives you a dockable chat box. Twitch users also have extra docks to help manage their stream. More services coming soon!
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
This feature is Windows-only for now, but Mac/Linux support will be coming soon. pic.twitter.com/zxPUfWs4At
NVENC改良
@nvidia NVENCエンコーダのサポートが書き直されWindows 8 / 8.1 / 10上のすべてのNVENC対応NVIDIAグラフィックスカードのパフォーマンスが大幅に向上しました。
The @nvidia NVENC encoder support has been rewritten and provides significant performance improvements for all NVENC-capable NVIDIA graphics cards on Windows 8/8.1/10.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you: https://t.co/hjvCTD29Tg pic.twitter.com/bOao8nqd0v
Linux VAAPIサポート
Linuxをお使いの方のためにOBSはVA-APIエンコーダのサポートを追加しました。これによりx264の代わりにIntelのQuick Sync VideoやAMDのVideo Coding Engineなどの特定のハードウェアエンコーダを使用できます。
For those of you on Linux, OBS has added VA-API encoder support, allowing you to use select hardware encoders, like Intel’s Quick Sync Video or AMD’s Video Coding Engine, in place of x264. pic.twitter.com/f9MDUgmflx
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
ドッキング可能な統計ウィンドウ
今までになく便利な統計ダイアログがOBSウィンドウにドッキング可能になりパフォーマンスストレージ容量などを一目で確認できるようになりました。
あなたによって提案 : https://ideas.obsproject.com/posts/55/make-stats-window-dockable-or-vertically-resizable
The ever-useful Stats dialog is now dockable in the OBS window, making it easier for you to check performance, storage space, and more at a glance.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you: https://t.co/qqn1jJFR2y pic.twitter.com/pbYvuNvjL7
録画を自動的に最多重化
録画が終了した後,自動的に録画をFLV/MKVからMP4に最多重化することができるようになりました。 これでコンピュータのクラッシュに強くエディタと互換性のある形式で記録するのがこれまでになく簡単になりました。
あなたによって提案 : https://ideas.obsproject.com/posts/165/automatic-remux-after-recording-stops
There is now an option to automatically remux your recordings from FLV/MKV to MP4 after you finish recording. Now it's easier than ever to record in a format that is resistant to computer crashes and compatible with your editor.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you: https://t.co/MBBhupA1vr pic.twitter.com/OlV1cYUL04
バッチ録画の最多重化
同時に複数の録画を最多重化したい場合,ファイル -> 録画の最多重化で新しいバッチ最多重化機能を利用することができます。たくさんのファイルを選択するだけで,すぐに使えるようになります。
If you want to remux several recordings at the same time, you can make use of the new Batch Remux feature of the remux tool under File -> Remux Recordings. Just select a bunch of files, and be ready to go in seconds! pic.twitter.com/Z5QBBe4kSE
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
FFmpeg出力マルチトラックサポート
詳細設定でFFmpeg出力を使用しているときに複数のオーディオトラックを録音できるようになりました。マルチトラックオーディオが最初に追加されて以来これは長年の要望でしたが私たちはついにこれを可能にしたことを嬉しく思います。
あなたによって提案 : https://ideas.obsproject.com/posts/264/enable-hvec-in-advancd-recording-output-mode
You can now record multiple audio tracks when using FFmpeg output in Advanced settings. This has been a long-standing request since multi-track audio was first added, and we’re happy to finally make this possible.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you: https://t.co/ek4ZcAQ8tt pic.twitter.com/ceYRaQOZWP
出力をソースサイズにサイズ変更
正確な解像度でソースを記録したいと思ったことはありますが,毎回手動でキャンバスのサイズを変更するのは面倒ではないですか?ソースを右クリックして「出力サイズ変更 (ソースサイズ)」を押すとキャンバスのサイズをソースに合わせて変更できます。
あなたによって提案 : https://ideas.obsproject.com/posts/181/obs-dynamic-resolution-setting
Ever wanted to record a source at its exact resolution, but found it annoying to manually resize the canvas every time? You can now right click a source and hit “Resize output (source size)” to have the canvas resize to fit your source.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you: https://t.co/DAnnevYu6m pic.twitter.com/vbSmdJNa8E
プレビューの変更
OBSプレビューウィンドウは複数のユーザビリティの向上を図っています。プレビューウィンドウをクリックするとどのソースが選択されどのソースが選択されるかが明確になりました。プレビュー領域の外側にあるソースの量を示す視覚的なインジケータもあります。
The OBS preview window has gotten multiple usability enhancements. It is now much clearer which source is selected and which source will be selected if you click the preview window. There is also now a visual indicator to show how much of a source is outside the preview area. pic.twitter.com/d7lFOMRIi0
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
高度な音声オプション
左右にオーディオをシフトするステレオバランス,および3つの新しいオーディオフィルタを含む追加された新しいオーディオ機能がいくつか追加されました。極性の反転,エキスパンダー,およびリミッター。
あなたによって提案
リミッター : https://ideas.obsproject.com/posts/312/turn-the-compressor-into-an-audio-limiter
エキスパンダー : https://ideas.obsproject.com/posts/320/add-downward-audio-expander
There have been a number of new audio features added including Stereo Balancing, to shift audio left and right, and three new audio filters: Invert Polarity, Expander and Limiter.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you:
Limiter: https://t.co/sWL6NCv9oS
Expander: https://t.co/d6pOFHHv2V pic.twitter.com/ANwSRIscuD
Decklink カード
Decklinkカードをお持ちの場合は,これでOBSの出力をDecklinkの出力に直接送信できます。あなたがプロのプロダクションでオーバーレイジェネレータとしてOBSを使いたいならばこれはキーヤーサポートを含みます。
あなたによって提案 : https://ideas.obsproject.com/posts/58/additional-sdi-output-of-the-program-signal
If you have a Decklink card, you can now send OBS’s output directly to your Decklink’s output. This includes keyer support if you want to use OBS as an overlay generator in professional productions.
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
Suggested by you: https://t.co/io80PwgzJl
21,000人のテスターに感謝
最終リリース前にバグを見つけるのを手助けするためにリリース候補をダウンロードした21,000人のテスターに感謝します。 あなたは私たちがそうでなければ見逃していたかもしれないクラッシュを含むいくつかのあいまいな問題をキャッチするのを助けました。どうもありがとうございます!
A big thanks to our 21,000 testers who downloaded the Release Candidates to help find bugs before final release. You helped catch a number of obscure issues, including crashes, that we might have missed otherwise. Thank you so much!
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
サポートを探しているなら
サポートを探している場合,別のベータ版があるときに通知を受け取る,単にコミュニティとチャットしたい場合は,OBS Community Discordに参加してください。
We’d be happy to have you! https://discord.gg/obsproject
※OBS Community Discordは英語ですが,簡単な質問などであればOBS Japanでも受け付けています。(ブログ右側のサイドバーより参加してください!)
If you are looking for support, want to get notified when there’s another beta, or just want to chat with the community, feel free to join the OBS Community Discord. We’d be happy to have you! https://t.co/quhfy4KLGM
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
提案,私たちが取り組んでいるもの
あなたの提案,そして私たちが取り組んでいるものを追跡するために私たちのアイデアページをチェックしてください。 あなたの提案は次のクールな機能になるかもしれません! https://ideas.obsproject.com
Be sure to check out our Ideas page to track your suggestions, and what we are working on. Your suggestion may become the next cool feature! https://t.co/Sb9MxkjfdA
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
いくつかの統計
今いくつかの統計はどうですか? OBS Studio v23を作るには :
3万行の書き込み,変更,削除
706ファイル
40人の貢献者。
それはたくさんのコードです! 貢献してくれた皆さんに本当にありがとう。
Now how about some stats? To make OBS Studio v23:
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
30,000 lines were written, modified or deleted
In 706 files
By 40 contributors.
That’s a lot of code! Thank you so much to those of you who contributed. pic.twitter.com/yFEK4xO1Sm
OBS開発者をサポートする
またPatreonとOpen Collectiveを介してOBS開発をサポートする新しい方法を発表させていただきます。あなたがこれらの新機能をあなたにもたらすために私達のボランティアコミュニティがした大変な努力に感謝するならばそれをチェックしてください! https://twitter.com/OBSProject/status/1100115213037326337
We’re also happy to announce new ways to support OBS development via Patreon and Open Collective. If you appreciate the hard work our volunteer community has done to bring you these new features, please check it out!https://t.co/bIBD7wjDIE
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日
最後に
この更新をするのは大変な作業ですが,待つのはそれだけの価値があると思います。間もなく開発ブログで進捗報告をします。お楽しみに!
Making this update has been a lot of hard work, but we think the wait has been worth it. Look forward to a progress report dev blog soon!
— OBS (@OBSProject) 2019年2月25日